Objavljeno dana Ostavite komentar

ZAŠTITNA OPREMA ČUVA ŽIVOT DVOTOČKAŠIMA

U Srbiji godišnje u saobraćajnim nesrećama strada oko 50 motociklista, a između 1000 i 1400 bude povređeno. Skoro četvrtina teško povređenih u saobraćaju su motociklisti, upozoravaju stručnjaci.
Uglavnom je reč o mladima koji imaju između 19 i 25 godina, ali ni stariji vozači nažalost ne spadaju u odgovorne. I za jedne i za druge važe jasna pravila koja bi trebalo slediti.
Osnovno pravilo za motocikliste je vidljivost, odnosno uočljivost drugim učesnicima u saobraćaju. To se postiže nošenjem zaštitne opreme koja doslovno može da sačuva glavu. Pod punom zaštitnom opremom podrazumevaju se: kaciga, jakna, štitnici, pantalone i čizme.
Ukoliko vozači skutera i motora nose visokouočljivu opremu smanjuje se rizik učešća u nezgodi za skoro 40 odsto, jer na taj način privlače pažnju ostalim vozačima.
Prema statistici najveći broj nesreća dogodi se zbog nepažnje vozača, ali i zbog mladih motocilikista željnih dokazivanja. Najčešće dolazi do polutraumatskih povreda glave, preloma lobanje i povreda u predelu vilice.
Svaki drugi bolnički krevet u toku tri letnja meseca prošle godine, pored korone bio je zauzet nekim koji je nastradao u saobraćaju na motociklu.
“Ukupno, motocikli čine dva odsto registrovanh vozila u Srbiji, a u procentu teško povređenih čine i 23 odsto u celokupnoj statistici. Odnosno, u ukupnoj statistici čine 15 odsto ukupno poginulih vozača u saobraćaju“, kaže predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić. „Podsetiću samo da su lečenja politraumatskih povreda mozga negde od 80.000 evra do tri miliona evra, povrede ekstremiteta, takođe, mogu jako skupo da koštaju, da ne pominjemo onaj deo oko invaliditeta. Pa, sami procenite da li treba da koristite zaštitnu opremu ili ne“, upozorava Jevtić.
Zajedno sa pešacima, na globalnom nivou, motociklisti predstavljaju najugroženiju kategoriju učesnika u saobraćaju, imajući u vidu da zbirno čine oko 45 odsto ukupnog broja svih poginulih u saobraćajnim nezgodama.
Istraživanjima u svetu utvrđeno je da je po jednom kilometru putovanja verovatnoća smrtnog stradanja vozača i putnika na mopedu i motociklu 20 puta veća u odnosu na verovatnoću smrtnog stradanja vozača i putnika u putničkom automobilu, a verovatnoća od zadobijanja teških telesnih povreda je čak 40 puta veća. U našoj zemlji čak je 250 puta veći rizik od stradanja u saobraćaju nego u Evropskoj uniji.
Iako će se broj motociklista tokom jeseni smanjiti, to ne bi trebalo da nas zavara. Statistika pokazuje da se u tom periodu rizik od nastanka opasne situacije povećava dva puta.
Zbog toga je potrebno da vozači budu još oprezniji, da biraju zimske pneumetike, odnosno pneumatike za niže temperature, jer je važno da je kontakt pneumatika i asfalta manji od polovine mobilnog telefona. To će u dobroj meri povećati njihovu bezbednost.
Kako bi motociklisti bili bezbedniji na putevima u Srbiji, Asocijacija za bezbednost motociklista organizuje S.M.ART moto treninge. Treninzi bezbedne vožnje namenjeni su apsolutno svim motociklistima, bez obzira na iskustvo, jer se program prilagođava isključivo njihovim potrebama. Kroz ovaj program do sada je prošlo više od 1500 motociklista.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *